Bij VHD krijgen nieuwe medewerkers eerst een training voordat ze daadwerkelijk hulpvragers spreken. Die trainingen worden onder andere gegeven door Emmy. Met haar persoonlijke aanpak en warme karakter zorgt ze ervoor dat nieuwe collega’s snel op hun plek zitten en zelfverzekerd de telefoon oppakken. Ze zorgt ervoor dat nieuwe collega’s al snel een belangrijk onderdeel worden van VHD en dat dit ook zo voelt.
Van Bron- en contactonderzoek naar Mobiliteit
Corona was voor veel ondernemers een moeilijke periode en zo ook voor Emmy; haar groothandel in zilveren sieraden maakte niet de omzet waar ze op hoopte. Daarom besloot ze om in loondienst te gaan en bij VHD te solliciteren op onze toenmalige bron- en contactonderzoekafdeling.
Al snel groeide Emmy hier door tot trainer en coach-on-the-job, wat inhoudt dat je nieuwe medewerkers begeleidt als ze de training achter de rug hebben. “Toen het project stopte in december 2021, werd ik ook gevraagd voor het opleiden en coachen van nieuwe medewerkers bij de mobiliteitsafdeling,” legt Emmy uit. “Het was natuurlijk wel heel wat anders, maar ik vind opleiden heel leuk en ik heb in korte tijd echt veel geleerd.”
Nieuwe medewerkers trainen
Nu is Emmy een begrip binnen VHD en heeft ze al veel nieuwe medewerkers op weg geholpen. “Het is hartstikke leuk om mensen alles te leren zodat ze de lijn in kunnen. Ik werk graag met mensen, dus dat scheelt,” vertelt Emmy. “Vaak blijf ik ook bij de klas en doen we aan teambuilding. Ik vind het heel belangrijk dat ik een goede band heb met iedereen. Dan gaan we bijvoorbeeld gezamenlijk eten en vertellen we wat over onszelf.”
Als de training achter de rug is, is het voor Emmy nog niet klaar: “Ik zeg wel eens: ik ben net moeder gans, na de training neem ik mijn “kuikens” mee naar de frontoffice en kijk ik met ze mee terwijl ze werken.”
Zo nu en dan draait Emmy zelf ook nog mee als telefonisch hulpverlener. Dat maakt dat ze nieuwe medewerkers nog beter begrijpt: “Ik vind zowel trainen als zelf telefonisch hulp verlenen leuk, dus dat enthousiasme probeer ik ook over te brengen op nieuwe collega’s. Als ze geen klantcontactervaring hebben, gaan we dat extra oefenen zodat ze zich zekerder voelen. En er is ook altijd een expert op de vloer waar ze alles aan kunnen vragen.”
Kom jij onze training volgen?
We verwelkomen graag meer collega’s in de klassen van Emmy, dus grijp je kans en solliciteer als Telefonisch Hulpverlener bij VHD. De eerstvolgende trainingen staan al gepland vanaf 22 mei en 26 juni: https://www.werkenbijvhd.nl/vacature/telefonisch-hulpverlener/