Hulpverlener Alarmcentrale Glenn: “Elke melding brengt nieuwe verhalen en uitdagingen met zich mee.” 

Met 18 jaar ervaring bij VHD is Glenn een onmisbare kracht op de afdeling Mobiliteit. Zijn veelzijdige rol omvat het bijstaan van mensen die autopech of -schade hebben, met focus op het buitenland. Als hulpverlener zet hij zich dagelijks in om mensen in noodsituaties te ondersteunen. Benieuwd naar Glenn’s persoonlijke ervaringen? Lees dan verder.

Glenn, waarom werk je in de hulpverlening?

“Volgens mij is er niks zo leuk als hulpverlening. Je zit midden in een wereld vol uitdagingen en je kunt mensen echt helpen. Dat voelt gewoon goed, vooral als je gewaardeerd wordt voor de hulp die je hebt verleend. Daarnaast hou ik van de hectiek. Het is fijn als het allemaal een beetje doorloopt.”

Zijn er specifieke momenten die je altijd zullen bijblijven?

“Jazeker, zowel mooie momenten als meldingen met een tragische afloop. Dat laatste is wel eens lastig. Soms zijn er complexe dossiers die veel tijd en aandacht vragen en die blijven dan in je hoofd zitten als je thuis bent. Maar de mensen zijn dan wel heel dankbaar als je er alles aan doet om met ze mee te denken. Daarvoor moet je soms echt creatief zijn.

Af en toe krijg ik op een wel heel leuke manier waardering voor mijn hulp. Zo stuurde iemand die ik had geholpen in Spanje als dank een pakketje op met een Spaanse worst.”

Hoe blijf je gemotiveerd, zelfs in moeilijke situaties?

“Mijn motivatie komt voort uit het plezier dat ik heb in het werken met mensen en de variatie in meldingen. Elke nieuwe melding brengt nieuwe verhalen en uitdagingen met zich mee.”

Wat zijn de voordelen van werken bij VHD?

“Het werk is nooit saai. Zoals ik al eerder zei: iedere dag brengt nieuwe uitdagingen met zich mee, want elke melding is anders. Het feit dat ik in een rooster met verschillende werkdagen en tijden werk, is ook een pluspunt. ’s Ochtends kan ik bijvoorbeeld lekker met mijn hond naar het park, wat een fijne manier is om de dag te beginnen.”

Welke eigenschappen zijn essentieel voor een effectieve hulpverlener?

“Een goede hulpverlener? Kalm, geduldig, luisterend oor én vlotte communicatie.” 

En wat Glenn graag in zijn vrije tijd doet? Reizen. Met een gerust hart, want dankzij zijn ervaring in het vakgebied, is hij goed voorbereid en weet hij hoe te handelen bij pech of schade!

Wil je ook het verschil maken voor mensen in noodsituaties in het buitenland en spreek je goed Duits, Engels of een andere taal? Bekijk dan eens onze vacature voor Hulpverlener Alarmcentrale (meertalig)

Deel dit artikel:

LinkedIn
WhatsApp
Twitter
Lees ook onze andere blogs: