Bekijk onze veelgestelde vragen

Werken bij VHD is geen doorsnee werk, bij VHD maak je dagelijks het verschil. Heb jij nog wat vragen over werken bij VHD? Of wil je meer weten over hoe ons werk er uitziet? Bekijk dan onze veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Vraag het onze HR-medewerker via de chatfunctie onderin je scherm.

Wat houdt de functie Telefonisch Hulpverlener in?

Bij VHD ben je geen doorsnee servicedesk medewerker. Jij maakt namelijk het verschil, meerdere keren per dag. Jij hoeft geen mensen te bellen tijdens etenstijd met een speciale aanbieding voor een nieuw abonnement. Nee, want mensen bellen jou met een hulpvraag. Van autopech tot een skiongeluk in het buitenland of een schoorsteenbrand. Iedere dag krijg jij de eer iets belangrijks voor anderen te betekenen.

Over welke skills moet je als telefonisch hulpverlener beschikken?

  • Empatisch vermogen. Het is belangrijk dat je je goed kunt inleven in de situatie van degene aan de andere kant van de telefoon.
  • Vooruitdenkend. Staat iemand in de brandende zon te wachten op hulp? Zorg ervoor dat de monteur flesjes water meeneemt voor de getroffenen.
  • Luisterend oor. Luisteren naar de hulpvraag is cruciaal. Op basis daarvan maak jij bepaalde keuzes.
  • Nederlands sprekend. Je beheerst de Nederlandse taal goed. Basis-Engels is ook handig. Andere talen zijn een pré.
  • Mbo4+ werk- en denkniveau. Basis computervaardigheden zijn daarnaast ook belangrijk.

Hebben jullie naast Telefonisch Hulpverlener nog meer vacatures openstaan?

Zeker, voor onze ondersteunende afdelingen zoeken wij ook helden en we zijn ook nog op zoek naar teamleiders. Zo zorgen we er met zijn allen voor dat VHD alle hulpvragen zo optimaal mogelijk kan behandelen.

Waarom werken bij VHD?

  • Bij ons heerst een cultuur die doet denken aan die van een familiebedrijf.
  • Jouw collega’s zijn je steun en toeverlaat; geen vraag is te gek.
  • Onze personeelsvereniging Oranje Blauw organiseert de leukste activiteiten.
  • Lunchen doe je in ons gezellige bedrijfsrestaurant. Potje tafelvoetbal?
  • Vitaliteit vinden wij belangrijk. Daarom hebben we onze eigen sportschool die 24/7 open is.
  • Wij bieden vele doorgroeimogelijkheden. Wil je stappen maken? Vertel het ons, dan stippelen we samen jouw route uit.
  • Je werkt in een modern kantoor met goede faciliteiten.
  • Tijdens de drukte in de weekenden en avonden kun je een grote bijdrage leveren en ontvang je ook nog eens een OnRegelmatigheidsToeslag (ORT) vanaf 25% tot maar liefst 75%.
  • Een specifieke opleiding is niet vereist, wij leiden je intern op tot professioneel telefonisch hulpverlener.
  • We zijn altijd op zoek naar nét dat beetje extra kunnen betekenen voor degene aan de andere kant van de lijn. Wij noemen dat ook wel een 9+ momentje.

En wat zijn de minder leuke dingen van werken bij VHD?

  • Je moet wel tegen reuring kunnen. Het is nooit stil bij ons op de werkvloer door alle binnenkomende hulpvragen en onze open kantoortuinen.
  • Weekenddiensten, nachtdiensten en werken tijdens de feestdagen: dat hoort erbij als je telefonisch hulpverlener bent bij VHD. Dat laatste maken we dan wel weer extra leuk met een feestelijke brunch of diner (zonder schoonouders 😉). En een weekenddienst doen betekent ook dat jij doordeweeks in de zon kunt liggen terwijl het weekend misschien wel regenachtig was. 
  • Piekmomenten als de zomervakantie of tijdens een harde storm betekent knallen. Maar dat doe je natuurlijk wel samen met je fanatieke collega’s.
  • De flauwe grapjes van je collega’s. Soms moet je ze gewoon even negeren hoor.

Waarom noemen jullie de medewerkers ‘helden’?

Ja, als je voor VHD werkt ben jij meerdere keren per dag voor iemand een held.

Want wat jij ziet als je dagelijkse werkzaamheden, voelt voor degene aan de andere kant van de telefoon als een heldendaad. Van autopech tot een ski-ongeluk in het buitenland of een schoorsteenbrand. Iedere dag krijg jij de eer om van waarde te zijn voor iemand die hulp nodig heeft! Onze ondersteunende diensten zorgen ervoor dat onze hulpverleners hun werk optimaal kunnen uitvoeren. Zo zijn we samen één team met één taak: heldendaden verrichten.

8

Hoe verloopt jullie sollicitatieprocedure?

Solliciteren vinden we zo ‘zwaar’ klinken. Daarom hebben wij het liever over kennismaken! Tijdens de kennismaking vertellen wij wie VHD is en vertel jij over jouw vaardigheden, ambities en natuurlijk over wie jij bent als persoon. Zo krijgen we een volledig beeld van elkaar en kunnen we daarna met elkaar bepalen of er een match is. Ja? Dan volgt er vaak nog een tweede gesprek. Voelt het nog steeds van beide kanten goed? Dan heten we je van harte welkom bij VHD. Voordat je officieel bij ons in dienst kunt, vragen we jou om een Verklaring Omtrent Gedrag aan te vragen. Hiervoor ontvang je een link van ons. Wij vergoeden deze kosten voor jou.

Welke verschillende afdelingen zijn er binnen VHD?

Mobiliteit 

Met onze mobiliteitsdiensten helpen wij bestuurders weer snel op weg. Bij pech en schade, in binnen- en buitenland, staat ons team hulpverleners 24 uur per dag, 7 dagen per week klaar voor hulp en advies. Daarbij hebben wij maar één doel; snelle en vakkundige hulp met niet alleen aandacht voor het voertuig, maar juist ook voor de bestuurder en inzittenden.

Klantcontact

Op deze afdeling komen veel verschillende vragen binnen. Het varieert van iemand die met spoed medische hulpmiddelen (rolstoel) nodig heeft of iemand die stilstaat langs de kant van de weg met zijn of haar scootmobiel. Maar we beantwoorden ook eenvoudige vragen bijvoorbeeld van iemand die een nieuwe auto heeft gekocht en zijn autoverzekering wil aanpassen.

Reparatie & onderhoud

Team Reparatie & onderhoud stuurt de juiste hulp als één van onze opdrachtgevers belt met een storing: de lift is stuk, het klimaatsysteem heeft onderhoud nodig of een koeling bij één van onze opdrachtgevers begeeft het. Onze hulpverleners sturen de monteur op pad en helpen de opdrachtgever totdat de storing is verholpen.

Medisch & zorg

Team Medisch & zorg is de vraagbaak voor iedere reiziger of oudere en bestaat veelal uit artsen, verpleegkundigen en hulpverleners met een talenknobbel. Deze hulpverleners helpen mensen met alledaagse situaties, maar ook met heftige situaties als ongevallen op reis, ziekte op reis of zelfs overlijden.

Veiligheid

Onze hulpverleners van de Particuliere AlarmCentrale (PAC) waarborgen de veiligheid in ons land. Zo behandelen ze (urgente) meldingen op het gebied van brandveiligheid, inbraak, cameratoezicht, voertuigbeveiliging, medische en niet-medische personenalarmering. Daarnaast monitoren en detecteren ze ongewone situaties en volgen deze op.

Ondersteunende diensten

Hieronder vallen de afdelingen als HR, secretariaat, ICT, Support & Implementatie, verkoop, inkoop, facilitair, finance en marketing & communicatie.

Wil jij bij ons aan de slag?