Afdeling Reis & Zorg
Op onze afdeling Reis & Zorg maak jij impact op mensenlevens. Bijvoorbeeld als ze tijdens hun skivakantie een been breken of (ernstig) ziek worden op hun zonvakantie. Jij zorgt dat ze de hulp krijgen die ze nodig hebben en weer veilig thuiskomen in Nederland.
Wat houdt de functie Hulpverlener Alarmcentrale in?
Als Hulpverlener Alarmcentrale sta jij mensen in nood telefonisch te woord. Op de afdeling Reis & Zorg gaat het dan specifiek om mensen die tijdens hun vakantie ziek worden, verongelukken en medische zorg nodig hebben of hun reisverzekering inschakelen.
Telefoontjes die jij binnenkrijgt gaan bijvoorbeeld over een wintersporter die zijn enkel breekt tijdens het skiën en met spoed naar het ziekenhuis in Oostenrijk moet, iemand die ernstig ziek is geworden en zo snel mogelijk naar Nederland vervoerd moet worden of een verloren koffer op het vliegveld.
Jij bent de spil tussen onder andere ziekenhuizen, verzekeraars, hulpdiensten en de hulpvrager zelf.
Kijken of deze functie bij jou past? Doe de test!
Twijfel je of de functie Hulpverlener Alarmcentrale iets voor jou is? Doe de test en kom erachter.
Werken bij VHD in Deventer
Bij VHD staat niet alleen hulp, maar ook de medewerker centraal. Voor onze hulpverleners hebben we daarom een groeilijn uitgestippeld waardoor je binnen twee jaar kan doorgroeien naar Expert Hulpverlener Alarmcentrale.
Verder hebben we voorzieningen als een bedrijfsrestaurant met dakterras en een eigen sportschool die 24/7 geopend is zodat onze medewerkers lekker in hun vel zitten.
Het pand is modern en staat in Deventer, dichtbij de A50.
Veelgestelde vragen
Ons salaris start vanaf €2510 bruto per maand bij een 40-urige werkweek.
Voor de functie van Hulpverlener Alarmcentrale is medische kennis geen eis, we leren je alles wat je moet weten tijdens de uitgebreide training. Voor de overige functies op de afdeling Reis & Zorg kun je het beste in de vacature zelf kijken welke kennis gevraagd wordt.
Vanaf 16 uur.
Dit wisselt afhankelijk van de drukte. Dus de ene keer begin je ’s ochtends tussen 7:00 en 8:00 uur en de andere keer begin je later op de dag en werk je de avonden of nachten (je krijgt dan ook onregelmatigheidstoeslag). Wel is het rooster 4 – 6 weken van tevoren bekend en word je zo regelmatig mogelijk ingedeeld (bijvoorbeeld: dag – dag – avond – nacht, i.p.v. nacht – dag – nacht – dag).
En, ook goed om te weten: je werkt gemiddeld twee weekenden per maand.
Jazeker! Deze ligt tussen de 25 en 75% extra, afhankelijk van de tijden waarop je werkt.
In het kort: mensen in nood helpen. Op de afdeling Reis & Zorg gaat het dan specifiek om medische nood zoals bij een ongeluk of ziekte. Lees meer in de vacature Hulpverlener Alarmcentrale.
Je moet empathisch zijn, tegen rumoer kunnen (helemaal tijdens seizoenspieken) en geen belangst hebben. Ook is het goed om rekening te houden met het feit dat je op onregelmatige tijden werkt (het rooster is wel altijd ruim van tevoren bekend) en dat je met een computer overweg moet kunnen. Ook moet je stevig in je schoenen staan wegens de emotionele gesprekken, snel nieuwe complexe informatie eigen kunnen maken en analytisch kunnen denken Bekijk de vacature voor meer informatie.
Naast Reis & Zorg hebben we ook nog de afdelingen ‘Mobiliteit’, ‘Reparatie, Onderhoud & Salvage’, de Particulier Alarmcentrale (PAC) en de Staf-afdelingen.